«ЖИВА ПАРАФІЯ – МІСЦЕ ЗУСТРІЧІ ІЗ ЖИВИМ ХРИСТОМ»
РІШЕННЯ СОБОРУ
МИТРОПОЛІЇ УГКЦ СВЯТОГО ІВАНА ХРИСТИТЕЛЯ,
ЗДІЙСНЕНОГО У ДВОХ РЕГІОНАХ
м. КУРИТИБА, 02.12.2014 р.
м. УНІАО ДА ВІТОРІА, 16.12.2014 р.
НА АРХІЄПАРХІАЛЬНОМУ РІВНІ
1. Катехизм: євангелізація дітей сьогодні
1.1. Створити програму такого катехизму, що заангажовує не тільки самих дітей під час короткого часу катехизації. Катехизм потрібний і для сім’ї. Дуже просто розуміти сучасну дійсність. Діти йдуть до церкви через сім’ю. Якщо сім’я не ходить до церкви, дитина також не ходитиме. В цьому треба також більше цінити тих, що мають українське походження. Подбати, щоб діти зі своїми батьками були зобов’язані з церковними рухами і з життям парафії чи громади.
1.2. Надати Катехиткам/катехитам відповідне формування, щоб були здатними застосовувати кращу дидактику і педагогіку в катехизації.
1.3. Придбати підручників і книжок катехизму, педагогічно відповідних для дітей, зі змістом цікавим і зрозумілим для них. Також придбати достатніх матеріалів для Катехиток чи Kатехитів.
1.4. Оскільки це можливе, поставити вимоги рівні з латинськими, включно щодо мінімального віку – 8 років. Однак, метою цього нехай буде позитивний досвід для всієї сім’ї, тобто, зустріч з Христом і радість Євангелії, а не самі лиш вимоги та обов’язки.
2. Молодь: заангажованість молоді у спільноті
2.1. Організувати соціальні заняття в рамках парафії, присвячені зокрема для участі молоді. Оскільки молодь любить соціальні заняття, нехай вони здійснюються в рамках парафії чи громади, щоб молодь була в них заангажована і таким чином частіше і довше перебувала при ній. Придбати для молоді заняття добрими книгами, спеціальними служіннями, як наприклад при празниках, душпастирських візитах, доповідями духовних і спеціальних тем, культурними поїздками. На загал, краще заангажовувати молодь в діяннях спільноти, як наприклад в мистецьких виробах, в українському куховарстві і т.п.
2.2. Проводити молитви за молодь в родині та церковній громаді, щоб випросити витривалість тим, що вже заангажовані в житті Церкви, а тим, що віддалилися – ласку вернутися до християнського життя при парафії. Нехай всі Отці додають намірення за молодь у служінні кожної Божественної Літургії.
2.3. Підтримати і заохочувати сім’ю молодих, зокрема їхніх батьків. Особливо мішані сім’ї (українці і латинники) потребують вказівок і заохоти, щоб бути мотивовані у сприянні заангажованості молодих у парафіяльній спільноті.
3. Сім’я: курс приготування до Подружжя, душпастирське служіння сім’ї
3.1. Проводити відповідні курси для приготування до Подружжя з метою допомогти парам відкрити цінність таїнства Подружжя як їх освячення. Хто не знає, той не цінить. Принаймні два рази в році проводити реколекції для духовної обнови пар. Перевиховати до цінностей сім’ї через катехизації для старших. Насправді потрібно спасти справжню цінність таїнства Подружжя через підтримку і заохоту подружніх пар. Також треба надати належну увагу парам, які знаходяться в не церковному стані співжиття.
3.2. Усвідомлювати віруючих за допомогою доповідей, проповідей, або ідучи назустріч тих пар, які знаходяться в не церковному стані співжиття, щоб їх заохотити до Подружжя і залишення життя в грісі якщо нема канонічних перешкод для цього. Розбудити у віруючих свідомість про гріх і цінення того, що є святим.
3.3. Сформувати груп, спеціалізованих у душпастирському служінні для сім’ї, щоб давали періодичні курси приготування до Подружжя і провід подружнім парам.
3.4. Сформувати груп здатних провадити зустрічі душпастирського служіння для сім’ї у стилі «ЕСС - Зустріч Пар з Христом». Тобто періодична зустріч для обнови сім’ї, для уцінення стану пари, з формаційною наукою, поділом досвіду, спілкуванням між учасниками. Без таких дій наша Церква тратить подружніх пар, які йдуть шукати цього в римо-католицькій Церкві.
4. Літургійні Богослужіння: обряд, мова, літургійний спів
4.1. Гостинність: прийняти ввічливо, подякувати за присутність, запросити на наступні богослужіння, виявити приємність присутністю осіб, навіть щодо осіб іншого кольору, раси або обряду. Бути максимально гостинними стосовно всіх, навіть щодо тих, хто регулярно приходить на богослужіння при парафії.
4.2. Подбати, щоб служіння Божественної Літургії було жвавим, ясним і для всіх зрозумілим. Перед початком Божественної Літургії та інших богослужінь зробити відповідний вступ до них. Дати віруючим пояснення частин Божественної Літургії. Дати відповідні курси всій громаді. Такі курси могли б провадити Сестри, бо їх люди приймуть краще ніж мирянських Катехиток. До тих курсів додати відповідні матеріали, як наприклад книгу “Наша Літургія” о. Сотера Сідляра, ЧСВВ, яку треба перевидати.
4.3. Створити архиєпархіальну літургійну Комісію, яка б відвідувала наші громади з інформаціями та приготовляла місцеві групи, щоб діяли під проводом Архиєпархії.
4.4. Допомогти віруючим відкрити красу і динамізм літургійних богослужінь нашого обряду. Нехай Отці, Богопосвячені і мирянські Катехитки частіше говорять про цінність літургійних богослужінь, зокрема Божественної Літургії, заохочуючи віруючих до свідомої і активної участі в них.
5. Церковні рухи (Апостольство Молитви, Марійська Дружина, Молодіжний Євхаристійний Рух, Харизматична Католицька Обнова і т.п.): організація і динаміка.
5.1. Пояснити в кожній громаді вагомість і роль церковних рухів, зокрема те, що зацікавило б і мотивувало б молодь, особливо те, що доводило б їх до участі в Марійській Дружині та Молодіжному Євхаристійному Русі. Посприяти включення молодих, щоб вони вчулися невід’ємною частиною групи і таким чином зобов’язалися в них з відповідальністю.
5.2. Оскільки сім’я є основою всього, треба провадити відповідну катехизацію сім’ї з метою спасти цінності. Рухи спрацюються згідно з мотивацією сім’ї.
Пропозиції відносно кожного руху:
5.3. Стосовно Молодіжного Євхаристійного Руху:
5.3.1. Зберігати практику адорації Найсвятіших Таїн; супроводити Священика, який несе Євхаристійного Ісуса хворим;
5.3.2. Формувати лідерів на основі мети цього руху;
5.3.3. Заангажовувати членів цього руху в служіннях спільноти.
5.4. Стосовно руху Марійської Дружини:
5.4.1. Подати більше інформацій і нагоду пізнати Марійську Дружину;
5.4.2. Визначити конкретну роль Марійської Дружини як такої і в її заангажо-ваності в парафіяльній спільноті;
5.4.3. Викладати з відповідною динамічністю їм теми для роздумування.
5.5. Стосовно руху Апостольства Молитви:
5.5.1. Плекати справжній дух молитви, молитися на вервиці по родинах;
5.5.2. Займатися конкретними ділами, як наприклад, відвідування хворих спільноти, добровільно служити в діяннях Церкви;
5.5.3. Віднова лідерів та матеріалів для роздумування і життя;
5.5.4. Покращати динаміку зборів та діяльності членів цього руху.
5.6. Стосовно руху Харизматичної Католицької Обнови:
5.6.1. Поширення і пояснення про створення молитовної групи;
5.6.2. Створити і сформувати молитовну групу Харизматичної Католицької Обнови при парафії;
5.6.3. Розпочати практику молитов притаманних групі Харизматичної Католицької Обнови, дотримуючись норм католицької Церкви щодо обряду. Це могло б допомогти для жвавості й динаміки наших богослужінь.
В імені Делегатів Собору,
+ Володимир Ковбич, ЧСВВ
Архиєпископ Митрополит
Куритибської Архиєпархії Св. Івана Христителя
о. Василій Ковбич, ЧСВВ
Канцлер і Секретар Собору